Connect with us

בלוג

און יבין מסביר על התפתחות המטהוואס ולאן כל זה הולך מכאן

metaverse development where is it going

כיצד התפתח המטהוורס ולמה אפשר לצפות בעתיד? און יבין מסביר

המטהוורס, מסביר און יבין, מתואר בדרך כלל כמציאות וירטואלית, שמתקיימת במקביל לקיום הפיזי שכולנו מכירים וחווים באמצעות החושים.

הרעיון של המציאות הווירטואלית הוצג כבר לפני עשרות שנים, ביצירות מדע בדיוני, בספרות, בקולנוע. כיום, כאשר המטהוורס כבר נמצא בשלבי גיבוש והתממשות, כדאי להבין כיצד הוא התפתח עד כה ולמה אפשר לצפות בעתיד.

און יבין על הולדת המטהוורס

קשה להצביע על רגע אחד בהיסטוריה, שבו נולד המטהוורס. יחד עם זאת, ניתן להצביע עם שורה של צעדים קטנים וגדולים, שמקווים נקודות מפתח מרכזיות. למשל:

  1. התפתחות האינטרנט ורשתות מחשבים – המציאות הווירטואלית והמציאות המרובדת של המטהוורס מבוססת על רשתות מחשוב ופריסת האינטרנט הגלובלית.
  2. התפתחות הרשתות החברתיות – מעבר לכך שהמטהוורס הוא חיבור של מגוון טכנולוגיות, הוא גם הרחבה של הרשתות החברתיות כגון פייסבוק, אינסטגרם וכל היתר. על פי ההערכות, התגבשות של קהילות תהווה זרז עצום בפיתוח המטהוורס למקסימום הפוטנציאל שלו, שכן האנושות בעיקרה היא קהילה חברתית. כך תמיד היה וכך גם יהיה.
  3. גיימינג ומשחקים מרובי משתתפים – מרכיב הגיימינג ובמיוחד משחקי עתירי משתתפים ברשת, יהפכו לאלמנט מרכזי של המטהוורס. מציאויות משחק ווירטואליות ילבשו צורות חדשות כגון שיצטרפו חומרה ותוכנה מתקדמים יותר.
  4. בלוקצ’יין – בלוקצ’יין ו-NFT שקיימים כבר כיום, צפויים להיות מרכיבים מרכזיים בכלכלת המטהוורס. אנשים צפויים לפתח בעזרת בלוקציין נכסים דיגיטליים, מרחבי עבודה, פנאי, תקשורת ומיזמים נוספים.
  5. משקפי מציאות מדומה ומשקפי מציאות רבודה – כבר שנים שהטכנולוגיה של מציאות מדומה הולכת ומתפתחת. יחד עם זאת, המשקפיים או הקסדות טרם ממשמשים אפילו חלקיק מהפוטנציאל הנדרש ליצירת עולם וירטואלי מלא. אך זה הולך ומתקרב בצעדי ענק.

המטהוורס בשנים הקרובות יפרוץ את הגבולות

און יבין סבור כי יש שתי מגמות שצפויות לחזק את התקדמות המטהוורס ומימוש הפוטנציאל הגלום בו. לדוגמא, ניקח את השילוב שבין התחזקות מעבדי מחשב ושיפור במזעור החומרה. מזעור – כלומר, מזעור מחשבים ושיפור בכוח העיבוד שלהם, שמתרחשים במקביל. מגמה זו עומדת בבסיס של יצירת שערי כניסה אפקטיביים למטהוורס. קסדות מציאות מדומה אפקטיביות ידרשו כוח עיבוד חזק מאוד וחומרה זעירה. ואכן, מעבדים חזקים יותר הולכים ומתבססים. התחזקת מעבדי המחשבים במהירות מעריכית, צפויה לאפשר פיתוח קסדות ומשקפי מציאות רבודה ומדומה, שיהיה נוח ללבוש.

על פי ההערכה של און יבין, בתוך זמן לא רב יושקו קסדות מציאות רבודה שהן חזקות וטובות יותר מכפי שאי פעם ראינו. אלה יהיו מחשבים לבישים שאולי גם יאפשרו שליטה קולית ואפילו נוירונית, במחשב. אותם חלקים לבישים יהוו פתח כניסה למטהוורס על שלל יכולותיו. בין היתר, אנו צפויים לעבוד, ללמוד, לשחק ולטייל, עם אנשים מכל העולם. ייצוגים ווירטואליים שלנו ייקחו אותנו לכל מקום שנרצה, לכל זמן שנרצה. נוכל לראות, לחוש, להריח, לשמוע ולהרגיש, במציאות טכנולוגית שנחווית כטבעית, אך ללא גבולות.

קרדיט תמונה pexels

דרג
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply